Vi söker Ekonomi- och löneadministratör

OM ARBETSPLATSEN

Kalmar Stadsmission är en idéburen organisation som bildades 1998 och ägs av medlemmarna, vilka är Svenska kyrkans församlingar i Kalmar och Kalmar pastorat. Vi arbetar i Kalmar med omnejd med människor som av olika anledningar hamnat i en utsatt livssituation. Vårt uppdrag är att göra ett mänskligare Kalmar för alla genom att på olika sätt lindra, förändra, påverka, engagera och utveckla. Vårt arbete präglas av en flexibilitet där verksamheten förändras allt efter behov, inte minst i en tid när samhällsklimatet hårdnar. Verksamheten bedrivs idag på två områden; det sociala och diakonala området samt området second hand.

ARBETSUPPGIFTER

Vi erbjuder ett självständigt och varierande arbete i ett meningsfullt sammanhang. Det här är jobbet för dig som vill arbeta med ekonomi, lön och administration – och som vill göra nytta på flera plan. Välkommen till Kalmar Stadsmission!

Det huvudsakliga ansvarsområdet är ekonomi- och löneadministration med uppgifter såsom:

  • Löpande bokföring, kund- och leverantörsfakturor och skattedeklarationer
  • Budgetering och bokslutsförberedelser
  • Redovisning av insamlade medel och 90-konto
  • Projektekonomi och -redovisning
  • Löneadministration och kollektivavtalsfrågor
  • Avstämningar, uppföljningar, analyser, prognoser och rapporteringar

Ekonomi- och löneadministratören är den enda personen i organisationen som är specialiserad på ekonomi och lön varför det är nödvändigt att vara framåt och att ta sig an alla förekommande uppgifter inom yrkesområdet, liksom att stötta och coacha chefer när de behöver råd och hjälp.

Arbetet innebär också några andra administrativa uppgifter, att vara en del i ledningsgruppen och att jobba med en del frågor gentemot styrelsen. I händelse av att du har tid och är intresserad så kan ytterligare uppgifter tillkomma över tiden.

I ditt arbete har du kontakt med våra medarbetare samt med styrelsen och företrädare för medlemmarna. I viss mån träffar du också volontärer, resurspersonal och personer som besöker våra verksamheter. Du har också kontakt med revisorn samt med företrädare för vänföretag, samarbetspartners, andra stadsmissioner, branschorganisationer och myndigheter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid, med placering i vår lokal på Södra Långgatan 36 i Kalmar. Tillträde snarast, efter överenskommelse.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har relevant erfarenhet och en gymnasie- eller YH-examen i ekonomi. Din samlade

kunskap gör att du behärskar och kan arbeta självständigt med bokföring, redovisning och lön. Du har god kunskap om Office 365 och erfarenhet av att arbeta i något ekonomisystem (vi använder oss idag av Visma). Insikter om digitaliserad ekonomiadministration är en fördel. Du talar och skriver svenska flytande. Meriterande är att ha erfarenhet av arbete i en insamlande förening, av 90-konto och projektekonomi samt kunskap om kollektivavtal och upprättande av bokslut.

Viktigt är också vem du är som person. Vi söker dig som med noggrannhet och glädje tar ansvar för dina arbetsuppgifter och som har lust att lära dig nya saker. Ordning och reda kännetecknar dig, liksom engagemang, omtanke och hjälpsamhet. Du arbetar lika bra på egen hand som tillsammans med andra. Din närmaste omgivning uppskattar dig för din professionalitet, din goda moral och ditt positiva och prestigelösa sätt.

INTRESSERAD?

Välkommen att kontakta:

Ulf Irebring, områdeschef, 0480-224 43

Susanne Lundström, direktor, 0480-224 41

Ansök/visa ditt intresse för tjänsten senast den 15 maj genom att mejla ansökan med CV och personligt brev till rekrytera@kalmarstadsmission.se

Beskriv gärna i din ansökan varför tjänsten tilltalar dig och i vilka delar du bedömer att din kompetens framför allt kommer till sin rätt.